System Jakości w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej
w Kole wg normy ISO 9001:2015
Funkcję Pełnomocnika d/s Systemu Jakości pełni Urszula Jaskuła
Dążenie do osiągnięcia odpowiedniego poziomu jakości świadczonych usług medycznych, było podstawową przesłanką przemawiającą za wdrożeniem systemu zarządzania jakością w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Kole.
Niezbędnym elementem do osiągnięcia tego celu jest właściwe zarządzanie i organizacja wewnątrz zakładu. Dyrekcja Szpitala uznała, że najlepszym narzędziem służącym do standaryzacji zarządzania i procesów jest system zarządzania jakością oparty na normie ISO 9001.
Wykaz procesów opisanych w postaci procedur SZJ przedstawiono w rozdziale 2.2, a wzajemne powiązania między procesami w rozdziale 2.3.
System jakości w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Kole udokumentowany jest w następujących dokumentach:
Księdze Systemu Zarządzania Jakością
Procedurach SZJ
Procedurach Operacyjnych
Standardach postępowania
Instrukcjach
Innych dokumentach związanych.
Założenia Systemu Zarządzania Jakością:
- podnoszenie kwalifikacji w zakresie szeroko rozumianej jakości
- sprawdzanie systemu zarządzania jakością
- zapewnienie materiałów i produktów najwyższej jakości
- kontrola na każdym etapie
- usuwanie istniejących i potencjalnych niezgodności w ramach działań korygujących i zapobiegawczych
- analiza efektywności systemu zarządzania jakością przez Najwyższe Kierownictw
Wykaz procesów opisanych w postaci procedur SZJ występujących w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Kole.
Procesy Główne:
- Ogólne zasady postępowania w poradniach specjalistycznych :
Kardiologiczna, Urologiczna, Położniczo – Ginekologiczno, Chirurgii Ogólnej, Gabinet Diagnostyczno-Zabiegowy - Ogólne zasady postępowania w Podstawowej Opiece Zdrowotnej:
Poradnia (Gabinet) Lekarza Podstawowej Opieki Zdrowotnej
Poradnia (Gabinet) Pielęgniarki Podstawowej Opieki Zdrowotnej
Punkt Szczepień
Poradnia (Gabinet) Położnej Podstawowej Opieki Zdrowotnej - Zasady postępowania z pacjentem w Izbie Przyjęć
- Zasady postępowania z pacjentem w Oddziale Wewnętrznym I
- Zasady postępowania z pacjentem w Oddziale Chirurgii
- Zasady postępowania z pacjentem w Oddziale Ginekologiczno – Położniczym
- Zasady postępowania z pacjentem w Oddziale Noworodkowym
- Zasady postępowania z pacjentem w Oddziale Dziecięcym
- Zasady postępowania z pacjentem w Pomocy Doraźnej i ratownictwie medycznym:
Specjalistyczny Zespół Ratownictwa Medycznego „S”
Podstawowy Zespół Ratownictwa Medycznego „P”
Specjalistyczny Zespół Transportowy „T”
Zespół Transportu Sanitarnego
Procesy Pomocnicze medyczne:
- Sala Porodowa
- Blok Operacyjny /Dział Anestezjologii
- Izba Przyjęć
- Pracownia Endoskopii
- Pracownia Diagnostyki Kardiologicznej
- Pracownia USG
- Prosektorium
- Zasady postępowania w procesie sterylizacji
- Nadzór na lekami w szpitalu/Apteka Szpitalna
Procesy Pomocnicze nie medyczne:
- Zamówienia publiczne/Zaopatrzenie
- Szkolenia
- Postępowanie z pacjentami zagranicznymi
- Nadzór na wyposażeniem technicznym Szpitala
- Nadzór nad infrastrukturą
- Postępowanie z usługami niezgodnymi
- Postępowanie ze skargami pacjentów
- Administracja
Procesy Zarządcze:
- Dokumentacja Systemu Jakości – Tworzenie, Wprowadzanie, Nadzór
- Zapisy dotyczące jakości
- Audity wewnętrzne
- Działania korygujące i zapobiegawcze
Polityka jakości
Podstawowym zadaniem Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Kole jest objęcie kompleksową specjalistyczną opieka medyczną wszystkich mieszkańców naszego powiatu jak również pacjentów zgłaszających się do naszego Szpitala, a wymagających opieki medycznej-pacjentów z poza naszego rejonu.
Najważniejszym ogniwem naszej działalności jest PACJENT. Wszystkie działania ukierunkowane są na stworzenie Pacjentom optymalnych warunków do korzystania z naszych usług, zapewniamy profesjonalną obsługę i najwyższą jakość świadczonych usług. W tym celu korzystamy z najnowocześniejszych osiągnięć medycyny.
Zapewnienie najwyższej jakości usług jest możliwe dzięki dobrze przygotowanej i profesjonalnej kadrze. Dbamy o naszych PRACOWNIKÓW zapewniając im możliwość rozwoju i pogłębiania wiedzy. Wszystkie osoby pracujące w naszym Szpitalu charakteryzują się wysokim profesjonalizmem i nienagannymi zasadami etycznymi.
Każda instytucja pragnąca dobrze funkcjonować na rynku musi być sprawnie ZARZ!DZANA. Dyrekcja Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Kole jest w pełni świadoma tego faktu, dlatego ciągle doskonalimy nasze metody zarządzania tak, aby zapewnić najwyższy komfort pracy pracownikom oraz w pełni świadczyć profesjonalną obsługę naszym Pacjentom.
Naszą ambicją jest stworzenie wizerunku Szpitala świadczącego usługi medyczne na najwyższym poziomie.
Zobowiązujemy się do ciągłego DOSKONALENIA wdrożonego w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Kole Systemu Zarządzania Jakością opartego na normie ISO 9001.
Dyrektor