Zasady przebywania Pacjenta w SPZOZ w Kole

W trosce o dobro i bezpieczeństwo Pacjentów, prosimy wszystkie osoby odwiedzające o bezwzględne przestrzeganie zaleceń sanitarnych i stosowanie się do poniższych zasad:

  1. Pacjent ma prawo do informacji o stanie zdrowia, rozpoznaniu, proponowanych metodach diagnostycznych, leczniczych, dających się przewidzieć następstwach ich zastosowania albo zaniechania, wynikach leczenia oraz rokowaniu.
  2. Informacje na temat stanu zdrowia Pacjenta udzielane są tylko osobom upoważnionym przez pacjenta. Informacji o stanie zdrowia chorych udziela wyłącznie: Lekarz prowadzący pacjenta, Lekarz Dyżurny, Lekarz Kierujący Oddziałem.
  3. Podczas pobytu w oddziale Pacjent ma możliwość przekazania swoich rzeczy do depozytu szpitalnego.
  4. Pacjent jest zobowiązany stosować się do indywidualnych zaleceń lekarza i pielęgniarki.
  5. Zakazuje się używania własnego sprzętu elektrycznego np. czajnik, grzałka, suszarka.
  6. Pacjentowi nie wolno opuszczać oddziału bez wiedzy personelu medycznego.
  7. Na terenie całego szpitala obowiązuje bezwzględny zakaz spożywania alkoholu, palenia papierosów lub innych używek.
  8. Pacjenta obowiązuje zachowanie czystości i porządku oraz dbałość o sprzęt szpitalny.
  9. Pacjent ma prawo do opieki duszpasterskiej duchownego wyznawanej przez siebie religii  i umożliwienia mu uczestnictwa w obrzędach religijnych organizowanych w szpitalu.
  10. Pacjent może posiadać własną bieliznę osobistą, szlafrok, ręczniki oraz inne przedmioty osobiste.
  11. Oglądanie programu TV po godzinie 22:00 może nastąpić za zgodą dyżurnego lekarza lub pielęgniarki oraz pozostałych pacjentów znajdujących się w tym pokoju.
  12. Pacjenci powinni wzajemnie szanować swoją godność, intymność, przekonania i zasady moralne.
  13. W oddziałach znajdują się lodówki dla pacjentów. Dostarczanie żywności spoza szpitala jest dozwolone po uzgodnieniu z personelem pielęgniarskim lub lekarskim.
  14. Nie wyznaczamy i nie ograniczamy godzin odwiedzin chorych, jednak dla sprawnej organizacji czasu pracy oddziału zaleca się odwiedzać pacjentów w godzinach popołudniowych.
  15. Podczas wizyty lekarskiej lub w czasie wykonywania zabiegów medycznych prosimy odwiedzających o opuszczenie sali chorych - odwiedziny nie powinny utrudniać pracy personelu medycznego.
  16. Udział bliskich w opiece nad Pacjentem zwiększa jego poczucie bezpieczeństwa, ułatwia adaptację do środowiska szpitalnego, przyspiesza również proces zdrowienia. Zakres opieki pielęgnacyjnej należy ustalić z personelem medycznym.
  17. Osoby odwiedzające, które nie stosują się do postanowień Regulaminu lub do wskazówek personelu Oddziału mogą zostać poproszone o opuszczenie oddziału.

Jednocześnie informujemy, że w:

  • zależności od rozwoju sytuacji epidemiologicznej odwiedziny u poszczególnych pacjentów mogą być regulowane Zarządzeniem Dyrektora,
  • przypadku wprowadzenia reżimu sanitarnego lub zagrożenia patogenami chorobowymi, przenoszonymi drogą wziewną personel medyczny może podjąć  decyzję o zabezpieczeniu pacjenta

oraz osoby odwiedzające w środki ochrony osobistej.

 

Podstawy prawne

  1. ustawa z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz.U. 2018 poz. 1510 z późn. zm.);
  2. rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 26 września 2005 r. w sprawie kryteriów medycznych, jakimi powinni kierować się świadczeniodawcy, umieszczając świadczeniobiorców na listach oczekujących na udzielenie świadczenia opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 200, poz. 1661);
  3. rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 20 czerwca 2008 r. w sprawie zakresu niezbędnych informacji gromadzonych przez świadczeniodawców, szczegółowego sposobu rejestrowania tych informacji oraz ich przekazywania podmiotom zobowiązanym do finansowania świadczeń ze środków publicznych (Dz.U. 2016 poz. 192 z późn. zm.)

Cel prowadzenia listy oczekujących

 

A.  Cel główny

Głównym celem prowadzenia list oczekujących jest zapewnienie równego traktowania wszystkich świadczeniobiorców, w tym sprawiedliwego, równego, niedyskryminującego i przejrzystego dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej.


B. Cele szczegółowe:

  1. monitorowanie okresu oczekiwania na udzielenie świadczenia opieki zdrowotnej;
  2. poprawa dostępności do świadczeń;
  3. prosta, rzetelna i dokładna informacja dla świadczeniobiorców;
  4. przeciwdziałanie korupcji;
  5. uzyskanie informacji dla określania zapotrzebowania na świadczenia zdrowotne.

Reguły prowadzenia list oczekujących przez świadczeniodawcęświadczenia opieki zdrowotnej są udzielane według kolejności zgłoszenia, w dniach i godzinach ich udzielania przez świadczeniodawcę, z uwzględnieniem aktualnej wiedzy medycznej i priorytetów klinicznych, określonych przez kategorię medyczną. Listę oczekujących prowadzi się w sposób zapewniający poszanowanie zasady sprawiedliwego, równego, niedyskryminującego i przejrzystego dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej oraz zgodnie z kryteriami medycznymi

świadczeniodawca wpisuje świadczeniobiorcę na listę oczekujących na udzielenie świadczenia opieki zdrowotnej, jeżeli świadczenie nie może zostać udzielone w dniu zgłoszenia. ¦wiadczeniobiorcę wpisuje się na listę oczekujących po stwierdzeniu, że posiada wymagane skierowanie na świadczenie danego rodzaju. Skierowania z brakami, pozbawione części istotnych danych, nie mogą być przyczyną nie wpisania na listę oczekujących. Pacjenci nie powinni być dyskryminowani z powodu niekompletności skierowań. Należy wystąpić do pacjenta o uzupełnienie danych lub uzyskać je od lekarza kierującego.

Prowadzenie wpisów na listy oczekujących powinno odbywać się na bieżąco, a więc umieszczanie pacjenta na liście oczekujących powinno nastąpić w dniu jego zgłoszenia się do świadczeniodawcy.

świadczeniodawca ustala kolejność udzielenia świadczenia opieki zdrowotnej, wpisuje świadczeniobiorcę na prowadzoną listę oczekujących, informuje pisemnie świadczeniobiorcę o terminie udzielenia świadczenia oraz uzasadnia przyczyny wyboru tego terminu. Wykonanie tych czynności stanowi zobowiązanie świadczeniodawcy do udzielenia danego świadczenia opieki zdrowotnej w określonym terminie.

Istotne jest, żeby przyjęcia w celu udzielenia świadczenia opieki zdrowotnej odbywały się zgodnie z kolejnością wpisów na liście oczekujących, a przyspieszenie przez przesunięcie na liście było spowodowane wyłącznie względami medycznymi.

świadczeniodawca ma obowiązek wyznaczyć imiennie osoby odpowiedzialne za prowadzenie list oczekujących, w tym za przesunięcia na listach i przyspieszanie terminu udzielenia świadczenia. Wskazane jest, aby była to osoba z odpowiednim autorytetem i właściwą postawą etyczną.

świadczeniodawca wyznacza również osobę odpowiedzialną za systematyczne i terminowe przekazywanie do oddziału wojewódzkiego NFZ za pośrednictwem udostępnionej aplikacji danych z zakresu list oczekujących na świadczenia wysokospecjalistyczne. Informację o wyznaczonej osobie wraz z adresem poczty elektronicznej i numerem telefonu, świadczeniodawca przekazuje NFZ w celu ułatwienia kontaktów.

Wpisywanie świadczeniobiorców na listy oczekujących - zasady

 

Wpisanie pacjenta na listę oczekujących następuje w dniu zgłoszenia. Zgłoszenia przyjmowane są w dniach i godzinach pracy świadczeniodawcy. W przypadku świadczeń wysokospecjalistycznych świadczeniodawca dokonuje wpisu na listę oczekujących na podstawie skierowania.

świadczenia udzielane pacjentom wpisanym na listy oczekujących stanowią tylko część udzielanych świadczeń. świadczeniodawca udziela ponadto świadczeń w trybie nagłym oraz w trybie leczenia planowego, co należy uwzględnić przy określaniu terminu udzielenia świadczenia.

Zgłoszenia osobiste - regułą jest rejestrowanie skierowań według kolejności zgłoszeń, na listę oczekujących zgodnie z określoną kategorią medyczną. W przypadku świadczeń opieki zdrowotnej udzielanych w szpitalach, lekarz w szpitalu potwierdza kategorię medyczną (przypadek pilny lub stabilny), wskazaną na skierowaniu wystawionym przez lekarza kierującego albo sam kwalifikuje świadczeniobiorcę do odpowiedniej kategorii medycznej.

Realizując ustawowy obowiązek informowania świadczeniobiorcy o terminie udzielenia świadczenia oraz uzasadnienia przyczyny wyboru tego terminu, świadczeniodawca może na skierowaniu odnotować datę udzielenia świadczenia, rodzaj/nazwę listy oczekujących wraz z numerem kolejnym na liście oraz datę dokonania wpisu na listę. Adnotacje należy potwierdzić pieczęcią świadczeniodawcy oraz podpisem i ewentualnie pieczątką osoby potwierdzającej wpisanie świadczeniobiorcy na listę.

Zgodnie z art. 47c ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. Nr. 210, poz. 2135 ze zm.) osoby które posiadają tytuł „Zasłużonego Honorowego Dawcy Krwi" lub „Zasłużonego Dawcy Przeszczepu", a także inwalidzi wojenni i wojskowi oraz kombatanci mają prawo do korzystania poza kolejnością ze świadczeń opieki zdrowotnej oraz usług farmaceutycznych udzielanych w aptekach. Uprzywilejowanie to nie można jednak rozumieć w kategoriach bezwzględnego pierwszeństwa w korzystaniu ze świadczeń, a jedynie pierwszeństwa w danej kategorii medycznej (przypadki pilne i stabilne).

 

Przesunięcia z powodu zmiany stanu zdrowia

O zmianie stanu zdrowia, wskazującej na potrzebę udzielenia świadczenia w terminie wcześniejszym, niż pierwotnie ustalony, świadczeniobiorca informuje świadczeniodawcę. ¦wiadczeniodawca odpowiednio koryguje termin udzielenia świadczenia i niezwłocznie informuje świadczeniobiorcę o nowym terminie. Podstawą przesunięcia na liście jest zaświadczenie lekarskie, adnotacja lekarza kierującego na skierowaniu lub osobista kwalifikacja przez świadczeniodawcę .

Zmiany terminu udzielenia świadczenia

A. Zmiany terminu z przyczyn leżących po stronie świadczeniodawcy

W razie wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili ustalania terminu udzielania świadczeń opieki zdrowotnej, a które uniemożliwiają zachowanie terminu wynikającego z listy oczekujących, świadczeniodawca ma obowiązek poinformować o tym fakcie świadczeniobiorców podając nowy termin oraz przyczynę zmiany. Dotyczy to również przesunięcia terminu na okres wcześniejszy. Datę i przyczynę modyfikacji (remont oddziału, choroba lekarza) należy odnotować na liście oczekujących.

B. Zmiana terminu z przyczyn leżących po stronie świadczeniobiorcy

Jeżeli pacjent odwoła przyjęcie do szpitala, ponieważ w wyznaczonym terminie nie może się stawić u świadczeniodawcy z powodów osobistych (np. urlop, pobyt w sanatorium) lub medycznych (np. konieczność wykonania innych procedur, szczepień wieku dziecięcego itp.), należy dokonać zmiany planowanego terminu udzielenia świadczenia oraz podać przyczynę tej zmiany.

 

Potwierdzanie terminu udzielenia świadczenia

Jeżeli okres oczekiwania na udzielenie świadczenia przekracza 6 miesięcy, licząc od daty wpisu na listę oczekujących, świadczeniodawca może wskazać termin udzielenia świadczenia z dokładnością do tygodnia. W tym przypadku dokładny termin realizacji świadczenia powinien zostać przekazany świadczeniobiorcy nie później niż na 14 dni przed planowanym terminem udzielenia świadczenia. Powiadomienie musi być skuteczne, kontakt z pacjentem lub jego opiekunem może być osiągnięty w sposób ustalony w trakcie wpisywania na listę oczekujących.

 

Skreślenie z listy oczekujących

W przypadku, kiedy pacjent nie stawi się w wyznaczonym dniu bez powiadomienia, zostaje skreślony z listy. Osoba dokonująca skreślenia odnotowuje na liście datę i przyczynę skreślenia. Skreślenia dokonuje się również na wniosek świadczeniobiorcy, a także w momencie rozpoczęcia udzielenia świadczenia.

 

Zapełnianie zwolnionych terminów realizacji świadczeń

Dodatkowe wolne terminy, które powstają niezależnie od przyczyny (np. po zawiadomieniu o rezygnacji pacjenta, wydłużenia godzin przyjęć, zatrudnienia dodatkowego personelu medycznego) należy przeznaczyć na przyspieszenie terminów realizacji świadczeń dla pacjentów, którzy wyrażą zgodę na zmianę terminu, po zawiadomieniu ich o takiej możliwości. Zawiadomienia powinny być kierowane przede wszystkim do osób następnych na liście, czyli pacjentów czekających najdłużej.

Pomoc przy kwalifikacji pacjentów do kategorii medycznych stanowią wytyczne konsultantów krajowych, zamieszczone na stronie internetowej Ministerstwa Zdrowia: www.mz.gov.pl.

1.    Dz.U. 2018 poz. 1510 późn. zm.);

Dokumentacja medyczna jest udostępniana:

  • do wglądu w tym także do baz danych w zakresie ochrony zdrowia, w miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych,
  • przez sporządzenie jej wyciągu, odpisu kopii lub wydruku,
  • przez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, na żądanie organów władzy publicznej albo sądów powszechnych,
  • za pośrednictwem komunikacji elektronicznej,
  • na informatycznym nośniku danych,
  • do wglądu na miejscu, po uprzednim ustaleniu terminu, jest bezpłatne.

Za udostępnienie dokumentacji medycznej przez sporządzenie jej wyciągu, odpisu kopii lub wydruku, na nośniku informatycznym opłata nie jest pobierana w przypadku, gdy:

  • pacjentowi lub jego przedstawicielowi ustawowemu po raz pierwszy w żądanym zakresie w wyżej wymieniony sposób (…),
  • w związku z postępowaniem w sprawie przyznania świadczeń kompensacyjnego prowadzonym przez Rzecznika Praw Pacjenta,
  • w związku z postępowaniem przez wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych,
  • w przypadku udostępnienia dokumentacji medycznej Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji oraz Agencji Badań Medycznych

Udostępniania dokumentacji :
dniach roboczych w godz. 7³º-15ºº
budynek „A” Rejestracja Podstawowej Opieki Zdrowotnej – parter tel. 632626205 lub
budynek „C” Biuro Składnicy Akt – II piętro pokój 215 tel. 632626178

Termin załatwienia sprawy:
Niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.

Opłaty:
Za udostępnianie dokumentacji medycznej pobierane są opłaty wg cennika:

https://spzozkolo.pl/udostepnianie-dokumentacji-medycznej/

Podstawa prawna:
Art. 26 ust. 1 i 2 oraz art. 28 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U.2024.581 z pózn. zm.)

Wniosek o udostępnienie dokumentacji medycznej

USTAWA z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U.2017.1318, w brzmieniu obowiązującym od dnia 19 lutego 2019 r. )

USTAWA z dnia 24 kwietnia 2009 r. Przepisy wprowadzające ustawę o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, ustawę o akredytacji w ochronie zdrowia oraz ustawę o konsultantach w ochronie zdrowia (Dz. U. z 2009 r. Nr 76, poz. 641)

USTAWA z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. z 2018 r. poz. 138)

Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (Dz. U. z 2015 r. poz. 2069)

Pełnomocnik ds. Systemu Jakości
Urszula Jaskuła

PRAWA PACJENTA

infolinia

plakat-prawa-pacjenta-2024

Nawigator_Pacjenta_plakat

Nawigator_Pacjenta_praktyczny_poradnik_jak_poruszać_się_w_systemie_ochrony_zdrowia


Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta w tym Kombatantów i Osób Represjonowanych

URSZULA JASKULA

PRZYJMUJE:

PACJENTÓW, ICH RODZINY, PRZEDSTAWICIELI USTAWOWYCH, OPIEKUNÓW PRAWNYCH I FAKTYCZNYCH

codziennie w dni robocze
w godzinach od 730 - 1505

budynek "C" (administracja)  pokój nr 109

adres e-mail: iso@spzozkolo.pl

ul. Księcia J. Poniatowskiego 25;
62-600 Koło
tel. 63 2626150

Zapewnienie kombatantom i osób represjonowanych sprawnych i godnych warunków leczenia nie tylko zgodnie z zapisami Konstytucji RP, ale przede wszystkim zgodnie z tradycją i nakazem moralnym, nakładają na nas obowiązek szczególnej troski o tych wszystkich, którzy z poświęceniem walczyli o wolną i niepodległą Polskę poprzez:

  1. zapewnienie realizacji prawa do korzystania poza kolejnością ze świadczeń opieki zdrowotnej,
  2. prowadzenie stałej współpracy we wdrażaniu i realizacji programu,
  3. przestrzeganie honorowania przywilejów w celu zagwarantowania realizacji świadczeń zdrowotnych poza kolejnością,
  4. osobistą pomoc Pełnomocnika w byciu przewodnikiem po systemie świadczenia usług medycznych dla wymienionych osób.

Ponadto deklarują prowadzić wspólną politykę informacyjną dotyczącą realizacji programu, w szczególności przy wykorzystaniu powołanych pełnomocników dyrektorów ds. kombatantów i osób represjonowanych.

http://www.kombatanci.gov.pl/pl/uprawnienia/wykaz-uprawnień

DOKUMENTY UPRAWNIAJ!CE DO LECZENIA.pdf

https://www.nfz.gov.pl/dla-pacjenta/prawa-pacjenta/uprawnienia-szczegolne/

Skargi i Wnioski

Podstawa prawna:
1.Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2022.2000  z późniejszymi zmianami);
2.Ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U.2022.1876 z późniejszymi zmianami);
3.Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002 r. Nr 5,poz. 46)

Skargi i wnioski dotyczące jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych w SPZOZ w Kole oraz naruszenia praw Pacjenta, można składać w dni robocze w formie tradycyjnej ( pisemnie / ustnie) lub elektronicznej do:

Dyrektora Szpitala poniedziałek w godz. 8:00 -9:30 tel. 63 262 61 40, e-mail:dyrektor@spzozkolo.pl
Dyrektora ds. Lecznictwa poniedziałek i piątek w godz. 9:30-11:00 tel. 63 26 26 140, e-mail:dyrektor.medyczny@spzozkolo.pl
Pełnomocnika ds. Systemu Jakości poniedziałek -piątek w godz.  7:30 -15:05 tel. 63 26 26 150, e-mail: iso@spzozkolo.pl
Kierownika /Koordynatora /Pielęgniarki/Położnej Oddziałowej komórki medycznej,  której skarga lub wniosek dotyczy.

Pacjencie masz także prawo do składania skarg i wniosków do: 

NFZ w Poznaniu 60-309 Poznań ul. Grunwaldzka 158 lub ul. Piekary 14/15 lub jego delegaturach osobiście / telefonicznie w dni robocze od: 8.00-16.00 e-mail: kancelaria@nfz-poznan.pl
ePUAP: /idx5f1v45b/SkrytkaESP tel. centrali: 61 850 60 00, infolinia: 800 190 590
Okręgowy Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej Wielkopolskiej Izby Lekarskiej, ul. Nowowiejskiego 51, budynek B, pok.1/1, 61-734 Poznań tel. 61 852 58 60 wew. 512, lub 783 993 905 kancelariaoroz@wil.org.pl
Okręgowy Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej Pielęgniarek i Położnych
w Poznaniu przy Okręgowej Izbie Pielęgniarek i Położnych, ul. Grunwaldzka 65, 60-311 Poznań
tel. 61 862 09 50 sekretariat@oipip-poznan.pl
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta:
ul. Płocka 11/13
01-231 Warszawa
fax: (22) 506 50 64
bezpłatna infolinia Biura - czynna całą dobę infolinia: 800 190 590
ePUAP: /RzPP/skrytka e-mail: kancelaria@rpp.gov.pl
Urzęd Ochrony Danych Osobowych
ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa
w dni robocze od: 8.00-16.00 infolinia 606 950 000
wypełnienie formularza „Pismo ogólne do podmiotu publicznego” portal ePUAP2 kancelaria@uodo.gov.pl

W przypadku zgłoszenia skargi /wniosku bez podpisu lub nie zawierającego imienia, nazwiska i danych kontaktowych, zgłoszenie pozostawia się bez rozpatrzenia.

W imieniu Pacjenta skargę / wniosek może złożyć inna uprawniona osoba

>>> Klauzula informacyjna <<<

Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Kole znajduje się przy ul. Księcia Józefa Poniatowskiego 25 w Kole.

Na terenie tej lokalizacji Szpital posiada kilka budynków.

Budynek A – Budynek Główny Szpitala

  • Wejście A1 – Wejście główne do budynku
  • Wejście A2 – Wejście do Sali Porodowej z Izbą przyjęć sali porodowej
  • Wejście A3 – Wejście do Centrum Medycznego MULTIMED
  • Wejście A4 – Wejście do POZ- Lekarza Rodzinnego, Pracowni Endoskopii, Laboratorium ALAB
  • Wejście A5 – Wejście do Izby Przyjęć
  • Wejście A6 – Wejście dla zaopatrzenia

 

Budynek B – Budynek Oddziału Wewnętrznego II

  • Wejście B1 – Wejście główne do budynku
  • Wejście B2 – Wejście dla zaopatrzenia

 

Budynek C – Budynek Administracyjny

  • Wejście C1 – Wejście główne do Poradni Specjalistycznych i Administracji
  • Wejście C2 – Wejście dla osób niepełnosprawnych
  • Wejście C3 – Wejście dla dostaw

 

Budynek D – Budynek Agregatu Prądotwórczego

Budynek E – Budynek Warsztatu

Budynek F – Budynek Magazynu Odpadów Medycznych

Budynek G – Budynek Sterylizatornia

Budynek H – Budynek Porosektorium

Budynek I – Budynek Rozprężalni Gazów Medycznych

Budynek J – Budynek Kotłowni

Budynek K – Budynek Punktu Wymazowego i Sklepu Sprzętu Rehabilitacyjnego

Budynek L – Stacja Dializ

 

Budynek A składa się z trzech kondygnacji i posiada 4 windy w budynku. Przy budynku zlokalizowano parking, w tym miejsca dla osób niepełnosprawnych.

Parter

  • Sala Porodowa
  • Oddział Położniczo-Ginekologiczny
  • Oddział Noworodkowy
  • Izba Przyjęć
  • Podstawowa Opieka Zdrowotna Lekarza Rodzinnego / Pomoc Nocna i Świateczna
  • Pracownia Endoskopii
  • Laboratorium Diagnostyczne ALAB
  • Apteka Szpitalna
  • Zespoły Ratownictwa Medycznego
  • Centrum Medyczne MULTIMED

Pierwsze piętro

  • Oddział Wewnętrzny I
  • Oddział Dziecięcy
  • Blok Operacyjny
  • Pracownia Tomografii Komputerowej TOMMA
  • Pracownia Diagnostyki Kardiologicznej ( EKG)
  • Pracownia USG

Drugie piętro

  • Oddział Chirurgii

 

Budynek B składa się z dwóch kondygnacji i nie posiada windy. Przy budynku zlokalizowano parking, w tym miejsca dla osób niepełnosprawnych.

 

Budynek C składa się z czterech kondygnacji z podpiwniczeniem, nie posiada windy i wyposażony jest w podjazd dla niepełnosprawnych. Przy budynku zlokalizowano parking, w tym miejsca dla osób niepełnosprawnych.

Parter

  • Poradnie Specjalistyczne
  • Gabinet Położnej Środowiskowej

Pierwsze i drugie piętro

  • Administracja

 

Budynki A, B i C dostosowane są częściowo do osób niepełnosprawnych. W budynkach tych częściowo zapewnione są sanitariaty dla osób niepełnosprawnych i możliwe jest wejście z psem asystującym.

Dojazd do wszystkich budynków Szpitala odbywa się oznakowanymi drogami wewnętrznymi.

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz żądania zapewnienia dostępności można składać drogą  :

e-mailową:kierownikdt@spzozkolo.pl

telefonicznie: 63 26 26 124

 

Informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów, ewentualnie zapewnienia dostępu alternatywnego, na warunkach określonych w ustawie. W przypadku odmowy wnoszący żądanie możne złożyć skargę z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, a także powiadomić Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl

 

adres: 62-600 Koło ul. K .J. Poniatowskiego 25
adres e-mail: sekretariat@spzozkolo.pl
telefon:
63 26 26 140
fax:
63 27 20 85

eWUŚ Elektroniczna Weryfikacja Uprawnień świadczeniobiorców

Od 01 stycznia 2013 r. Pacjent wystarczy, że będzie miał przy sobie jeden z wymienionych dokumentów:

  • Dowód osobisty
  • Paszport
  • Prawo jazdy

W przypadku dzieci objętych obowiązkiem szkolnym, do ukończenia 18 roku życia:

  • Aktualną legitymację szkolną

Od 1 stycznia 2013r. jeśli jesteś rodzicem i jesteś osobą ubezpieczoną, masz obowiązek poinformować płatnika składek (np. pracodawcę) o nowo narodzonym dziecku, które należy zgłosić do ubezpieczenia zdrowotnego.
Może to zrobić każde z rodziców.

Pacjent ma 7 dni: Jeżeli dziecko nie zostało zgłoszone przed 1 stycznia 2013 r. nie należy zwlekać i należy zgłosić je jak najszybciej. Jeśli żaden z rodziców nie podlega obowiązkowi ubezpieczenia zdrowotnego w Polsce albo innym kraju UE nie jest osobą uprawnioną do świadczeń opieki zdrowotnej na podstawie innych przepisów prawa, do ubezpieczenia zdrowotnego mogą wnuka zgłosić ubezpieczeni w Polsce babcia albo dziadek.

Należy pamiętać, że: Numer PESEL to klucz do weryfikacji Uprawnień Pacjenta- to dzięki niemu lekarz będzie mógł sprawdzić elektronicznie w systemie NFZ, czy Pacjent ma aktualne prawo do bezpłatnych świadczeń zdrowotnych, czy będzie mógł wypisać Pacjentowi bez obaw refundowaną receptę lub skierować na badania.

Ważne! Jeżeli dziecko nie ukończyło 3 miesiąca życia i nie ma jeszcze nadanego numeru PESEL, przychodząc z nim do lekarza, Rodzic powinien podać w rejestracji swój PESEL. Gdy dziecko jest członkiem rodziny ubezpieczonego i zostało zgłoszone do ubezpieczenia zdrowotnego, za jego leczenie zapłaci NFZ. Jeżeli rodzice dziecka nie mają prawa do świadczeń finansowanych przez Fundusz i dlatego nie zgłosili go do ubezpieczenia, za leczenie dziecka do 18 r. ż zapłaci budżet państwa- warunkiem jest obywatelstwo polskie.

Jeżeli następuje zmiana pracy od 1 stycznia 2013 r. należy poinformować nowego pracodawcę, że masz członków rodziny, który należy zgłosić do ubezpieczenia zdrowotnego. Nie wystarczy, że już raz zgłoszono ich do ubezpieczenia w poprzednim miejscu pracy. Kiedy zmienia się pracę zostaje się wyrejestrowanym z ubezpieczenia zdrowotnego a razem z Tobą wszyscy zgłoszeni wcześniej członkowie rodziny.

Nie należy się martwić! Jeżeli w rejestracji otrzyma Pacjent informację, że NFZ nie potwierdził Pacjenta uprawnień do świadczeń, a wie on, że ma do nich prawo, może je potwierdzić tak jak dotychczas za pomocą dokumentów papierowych, np.:

  • Zaświadczenia z zakładu pracy
  • Legitymacja emeryta lub rencisty
  • Aktualne zgłoszenie do ubezpieczenia zdrowotnego.

Jeżeli nie ma Pacjent przy sobie takiego dokumentu, może złożyć oświadczenie o swoim prawie do świadczeń które musi zawierać:

  • Imię i nazwisko
  • Adres zamieszkania
  • Podstawę prawną doświadczeń, np. Zawarta umowa o prace, emerytura
  • Numer PESEL
  • Rodzaj dokumentu, którym potwierdza swoją tożsamość u lekarza.

Kto jest członkiem rodziny osoby ubezpieczonej?

  • Dziecko- własne, dziecko małżonka, dziecko przysposobione, wnuk albo dziecko obce, dla którego ustanowiono opiekę, albo dziecko obce w ramach rodziny zastępczej, do ukończenia przez nie 18r. ż a jeżeli kształci się dalej- do ukończenia 26 lat, jeżeli natomiast posiada orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności lub inne traktowane na równi- bez ograniczenia wieku.
  • Małżonek- jeśli nie ma własnego tytułu do ubezpieczenia zdrowotnego
  • Rodzice, dziadkowie (tzw. wstępni)-jeśli nie mają własnego tytułu do ubezpieczenia zdrowotnego i pozostają z ubezpieczonym we wspólnym gospodarstwie domowym.

Internetowe Konto Pacjenta to bezpłatna aplikacja Ministerstwa Zdrowia, dzięki której szybko
i bezpiecznie sprawdzisz informacje o zdrowiu: swoim, swoich dzieci lub osoby, która Cię do tego upoważniła. Jest to spore ułatwienie nie tylko w przypadku, gdy potrzebujemy nową receptę, nie możemy przypomnieć sobie dawki lub nazwy przepisanego przez lekarza leku, ale również, gdy udajemy się do specjalisty, który przeprowadza wywiad dotyczący dotychczasowego leczenia
i stosowanych leków. Dzięki IKP zyskujemy także dostęp do e-skierowania i e-zwolnienia.

DZIĘKI IKP:

  • otrzymasz e-receptę SMS-em lub e-mailem — wystarczy, że podasz swój numer telefonu lub adres e-mail,
  • wykupisz leki z recepty w różnych aptekach nie tracąc refundacji,
  • udostępnisz bliskiej osobie lub lekarzowi informację o stanie zdrowia i historię przepisanych leków,
  • masz dostęp do danych medycznych swoich dzieci do 18. roku życia,
  • odbierzesz kolejną e-receptę bez wizyty w gabinecie (w przypadku choroby przewlekłej i po konsultacji, np. telefonicznej, z lekarzem).

JAK SIĘ ZALOGOWAĆ?

Możesz użyć profilu zaufanego albo zalogować się używając dowodu osobistego z warstwą elektroniczną (e-dowodu). Możesz również zalogować się bezpośrednio przez bank PKO BP, jeśli masz konto internetowe iPKO lub Inteligo.

przydatne linki:

https://www.pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta

https://www.csioz.gov.pl/e-zdrowie-p1/internetowe-konto-pacjenta/

Polityka prywatności – informacje o przetwarzaniu danych

Szanujemy prawo do prywatności i dbamy o bezpieczeństwo danych, dlatego są one chronione z wykorzystanie powszechnie obowiązujących standardów bezpieczeństwa.

Akceptując niniejszą politykę Wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych.

Poniżej chcielibyśmy przybliżyć Ci informacje odnośnie przetwarzania Twoich danych osobowych przez Nas.

  1. Informacje wstępne
  • My, czyli Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Kole 62-600 Koło, ul. Księcia Józefa Poniatowskiego 25 tel.: (63) 2626140,;
  • Ty, osoba odwiedzająca Naszą stronę internetową;
  • RODO, czyli Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. Dz.U. UE L.2016.119.1 z dnia 4 maja 2016 r., stosuje się od dnia 25 maja 2018 r. (dalej nazywamy je Rozporządzeniem).
  1. Administrator Danych

My jesteśmy administratorem Twoich danych osobowych. Dane przetwarzamy na podstawie prowadzonej działalności.

  1. Organ nadzorczy

Organem nadzorczym w zakresie danych osobowych w Polsce jest obecnie Urząd Ochrony Danych Osobowych. Masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

  1. Inspektor Ochrony Danych

Wyznaczyliśmy Inspektora Ochrony Danych (IOD). Jest to osoba, z którą możesz się  kontaktować we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem Twoich danych osobowych oraz realizacją Twoich praw związanych z przetwarzaniem, iod@spzozkolo.pl

  1. Sprzeciw odnośnie przetwarzania

Możesz złożyć sprzeciw wobec określonego przetwarzania danych. Rozpatrzymy zasadność sprzeciwu. Możesz zawsze wycofać wszystkie lub niektóre zgody dotyczące przetwarzania danych osobowych. Wycofanie danej zgody nie wpływa na Nasze prawo do przetwarzania danych w celu opisanym w tej zgodzie do chwili jej cofnięcia. Możliwe jest także, że zgodnie z przepisami prawa będziemy uprawnieniu do przetwarzania danych na innej podstawie prawnej lub w innym celu.

  1. Cel przetwarzania danych

W oparciu o Twoje dane możesz zostać poddany mechanizmowi profilowania z wykorzystaniem Twojej lokalizacji oraz informacji o produktach, którymi byłeś zainteresowany. Profilowanie może zostać użyte w celu dostosowania części informacji wyświetlanych na stronie.

  1. Jakie dane przetwarzamy

Możemy przetwarzać dane zbierane automatycznie przez przeglądarki internetowe (lokalizacja, adres IP i inne dane przesyłane przez przeglądarki).

  1. Komu możemy Twoje przekazać dane

Dane mogą być udostępnione tylko i wyłącznie upoważnionym podmiotom. Dane osobowe są przekazywane do firm trzecich w celu:

  • zbierania informacji statystycznych,
  • analizy danych.
  1. Jak długo będziemy przechowywać Twoje dane

Okres przetwarzania Twoich danych, zależy od celu, w jakim zostały zebrane i są zależne, od przepisów prawa lub przyjętych przez Nas, zgodnie z tymi przepisami metod przechowywania, a także zgód i innych Twoich oświadczeń. Twoje dane osobowe będą przechowywane do czasu odwołania zgodny na przetwarzanie danych osobowych.

  1. Twoje prawa
  • Masz prawo żądania od Nas dostępu do dotyczących Cię danych osobowych oraz prawo do ich sprostowania, gdy są niezgodne ze stanem rzeczywistym, a nadto w przypadkach przewidzianych prawem do ich usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych.
  • Masz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Sprzeciw zostanie rozpatrzony przez Nas.
  • Będziesz miał prawo do przenoszenia danych lub uzyskania kopii danych, z tym, że prawo to nie może niekorzystnie wpływać na prawa i wolności innych osób, w tym tajemnic handlowych lub własności intelektualnej i będzie ono realizowane w zakresie technicznie możliwym.

Polityka Cookies

Strona internetowa używa plików Cookies. Są to niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez serwer www oraz przechowywane przez przeglądarkę. Informacje są odczytywane przez serwer, który je utworzył po ponownym połączniu ze stroną. Zebrane dane służą do ulepszenia działania systemu informatycznego odpowiedzialnego za realizację witryny internetowej oraz do dostosowania zawartości do preferencji użytkownika.

W ramach portalu możemy stosować następujące rodzaje plików Cookies:

  • Tymczasowe to pliki tymczasowo znajdujące się w pamięci przeglądarki, które są przechowywane do momentu zakończenia sesji.
  • Stałe to pliki pozostające w pamięci przeglądarki tak długo, jak pozwalają na to wybrane przez użytkownika ustawienia przeglądarki.
  • Własne pochodzące bezpośrednio z odwiedzonej strony internetowej.
  • Zewnętrzne pochodzące z witryny zewnętrznej, inna niż witryna odwiedzana.
  • Konfiguracji umożliwiają ustawienie funkcji i usług w serwisie.
  • Niezbędne umożliwiają korzystanie z usług dostępnych w serwisie.
  • Funkcjonalne umożliwiają zapamiętanie preferowanych przez użytkownika funkcjonalności serwisu.
  • Reklamowe umożliwiają dostarczenie treści reklamowych dostosowanych do zainteresowań użytkownika.

Aktualnie portal nie korzysta ze wszystkich wymienionych plików, jednak zastrzega sobie prawo do ich użycia w dowolnej chwili.

Użytkownicy serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików Cookies. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików Cookies dostępne są w ustawieniach używanej przeglądarki internetowej.

Wyłączenie stosowania Cookies może spowodować utrudnienie korzystania z niektórych usług w ramach naszych serwisów internetowych, w szczególności wymagających logowania. Wyłączenie opcji przyjmowania Cookies nie powoduje utraty dostępu do treści.

KLAUZULA INFORMACYJNA

zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.Urz. UE L/119) „RODO” informujemy, że:

1. Administratorem Pani/Pana(lub Państwa przedstawicieli ustawowych) danych osobowych jest:

Dane Administratora danych osobowych Dane Inspektora ochrony danych (IOD)
Samodzielny Publiczny
Zakład Opieki Zdrowotnej
ul. Księcia Józefa Poniatowskiego 25 62-600 Koło
e-mail: sekretariat@spzozkolo.pl
tel. (0 63) 262 61 40
e-mail: iod@spzozkolo.pl
tel. (0 63) 262 61 50

W celu zapewnienia integralności i poufności danych, Administrator wdrożył procedury umożliwiające dostęp do danych osobowych jedynie osobom upoważnionym w zakresie w jakim jest to niezbędne. Wszystkie operacje związane z przetwarzaniem danych osobowych są rejestrowane i dokonywane przez osoby uprawnione.

2. Cel i podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana (lub Państwa przedstawicieli ustawowych) danych osobowych

Cel przetwarzania Udzielanie świadczeń zdrowotnych (oddziały szpitalne inne komórki opieki szpitalnej; pomoc doraźna i ratownictwo medyczne, podstawowa opieka zdrowotna; pracownie diagnostyczne i zabiegowe; poradnie specjalistyczne;
W celach archiwalnych, naukowych lub statystycznych
a) ustalenie tożsamości przed udzieleniem świadczeń zdrowotnych w trym rejestracji telefonicznej (nazwisko i imię, datę urodzenia, oznaczenie płci, adres miejsca zamieszkania, nr telefonu, numer PESEL, jeżeli został nadany, w przypadku noworodka – numer PESEL matki, a w przypadku osób, które nie mają nadanego numeru PESEL - rodzaj i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość, ( w przypadku przedstawiciela ustawowego nazwisko i imię, nr telefonu), opis stanu zdrowia, udzielone świadczenia zdrowotne, informacje dotyczące wydanych opinii lub orzeczeń);
b) prowadzenie dokumentacji medycznej;
c) zarządzanie udzielaniem świadczeń zdrowotnych (np. rozpatrywanie skarg i wniosków, wystawianie zwolnień lekarskich,)
d) udostępnianie dokumentacji medycznej
e) ustalenie i dochodzenie lub obrona roszczeń
f) prowadzenie ksiąg rachunkowych i dokumentacji podatkowej
Podstawa prawna RODO: art. 4 pkt 9; art. 6 ust. 1 lit. c); art. 9 ust.2 lit.c,f, h, i, j);
w związku z ustawą z dnia:
15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej(t.j.Dz.U. 2018 poz. 2190);
6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1318 ze zm.);
27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych(Dz.U. 2018 poz. 2190);
28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia (Dz. U. z 2019 r. poz. 408, 730) oraz innymi właściwymi przepisami prawa krajowego;
29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 351)

Administrator podejmuje ponadto wszelkie niezbędne działania, by także jego podwykonawcy i inne podmioty współpracujące dawały gwarancję stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa, gdy przetwarzają dane osobowe na zlecenie Administratora.

3. Informacja o kategoriach odbiorców Pani/Pana (lub Państwa przedstawicieli ustawowych) danych osobowych

1. osoby wykonujące zawód medyczny zatrudnione lub współpracujące z SPZOZ w Kole,
2. osoby wykonujące czynności pomocnicze przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych,
3. współpracujące podmioty lecznicze w związku z zapewnieniem ciągłości leczenia oraz dostępności do świadczeń medycznych,
4. dostawcy usług technicznych i organizacyjnych (tj. aparatura medyczna, systemy teleinformatyczne),
5. osoby przygotowującym się do wykonywania zawodu medycznego lub podnoszące kwalifikacje,
6. podmioty prowadzące rejestry medyczne,
7. uprawnione podmioty na podstawie art. 26 ustawy z dnia 8 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta

4. Przekazywanie danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej

Administrator nie podejmuje działań polegających na przekazywaniu Pani/Pana (lub Państwa przedstawicieli ustawowych) danych osobowych do państwa trzeciego w tym do organizacji międzynarodowej

5. Przechowywanie Pani/Pana (lub Państwa przedstawicieli ustawowych) danych osobowych

Administrator przechowuje Pani/Pana (lub Państwa przedstawicieli ustawowych)dane osobowe, licząc czas przechowywania od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu, w zależności od zawartości dokumentacji medycznej zgodnie z art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1318 ze zm.)

20 lat dokumentacja medyczna
22 lata dokumentacja medyczna dzieci do ukończenia 2 r.ż.
30 lat zgon pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia lub dane niezbędne do monitorowania losów krwi i jej składników
10 lat zdjęcia rentgenowskie
5 lat zrealizowane skierowania ambulatoryjne w pracowniach diagnostycznych
14 dni Utrwalony wizerunek zapisu monitoringu wizyjnego

6. Pani/Pana (lub Państwa przedstawicieli ustawowych) prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:

1. prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania.
2. prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych - w takim zakresie, w jakim te dane osobowe są przetwarzane na podstawie uzasadnionych interesów administratora.
3. prawo sprostowania przetwarzanych danych osobowych, w takim zakresie, w jakim wskazane dane są niezgodne ze stanem faktycznym. Powyższe nie dotyczy zebranych danych medycznych.
4. prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od Administratora danych osobowych, w ustrukturyzowanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego oraz prawo do żądania przesłania wskazanych danych do innego administratora (np. innego szpitala) w przypadku przetwarzania wskazanych danych w związku ze świadczoną usługą medyczną lub na podstawie udzielonej zgody.
5. prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, jakim jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa)
6. obowiązek podania danych – Jest Pani/Pan (lub Państwa przedstawiciel ustawowy) zobowiązani do ich podania, konsekwencją niepodania danych osobowych będzie niemożliwość udzielenia świadczeń medycznych ( wymóg ustawowy zgodnie z art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1318 ze zm.)

7. Informacje o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji

Pani/Pana (pacjenta, którego jest Pan/i przedstawicielem ustawowym) dane nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu.

http://rododlapacjenta.pl/

https://uodo.gov.pl/

Cennik usług dla Pacjenta zgodnie z Zarządzeniem Dyrektora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Kole:

Cennik usług medycznych

Opieka duszpasterska

Prawo do opieki duszpasterskiej
USTAWA z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U.2017.1318)

Art. 36.

Pacjent przebywający w podmiocie leczniczym wykonującym działalność leczniczą w rodzaju stacjonarne i całodobowe świadczenia zdrowotne w rozumieniu przepisów o działalności leczniczej ma prawo do opieki duszpasterskiej.

Art. 37.

W sytuacji pogorszenia się stanu zdrowia lub zagrożenia życia podmiot, jest obowiązany umożliwić pacjentowi kontakt z duchownym jego wyznania.

Art. 38.

Podmiot leczniczy ponosi koszty realizacji praw pacjenta, o których mowa w art. 36 i 37, chyba że przepisy odrębne stanowią inaczej

https://www.bpp.gov.pl/dla-pacjenta/prawa-pacjenta/prawo-do-opieki-duszpasterskiej/

KAPLICA SZPITALNA pod wezwaniem św. Bogumiła  mieści się w budynku „A” pierwsze piętro

Czynna całodobowo

Msze św. odprawiane w kaplicy, odbywają się o godz. 1600:
  • w każdą sobotę ( msza św. z niedzieli)
  • w Uroczystości i święta obowiązkowe: Boże Narodzenie, św. Szczepana, Wielkanoc, Poniedziałek Wielkanocny, Wniebowstąpienie Najświętszej Maryi Panny
  • Światowy Dzień Chorego - 11 lutego
  • Patronalny Dzień Służby Zdrowia – św. Lukasza -  18 października

Jest także możliwość zamówienia Mszy św. w kaplicy szpitalnej

Obchód pacjentów szpitala z posługą udzielenia Komunii św. odbywa się od godz. 1500

  • we wtorek, czwartek, sobotę
  • w pierwszy piątek miesiąca

Posługę sprawuje Klasztor oo. Bernardynów, ul. Klasztorna 1, 62-600 Koło

Telefon do kapelana szpitalnego:

o. Kryspin B. Florys: 63 27 20 516 kom. 513 309 122 (dostępny przez całą dobę).

Kościół Prawosławny – Parafia św. Mikołaja w Poznaniu
Ks. Paweł Minajew tel. 691 771 140

Duszpasterstwo Ewangelickie – Parafia Ewangelicko-Augsburska w Koninie
Ks. Waldemar Wunsz tel. 533 665 577

Kościół Zielonoświątkowy Zbór Chrystus dla Wszystkich w Kole
Pastor Julian Bałdyka tel. 609 028 688

Świadkowie Jehowy – Sala Królestwa Świadków Jehowy
Koło, ul. Piaski 13