Lekarz kierujący Izbą Przyjęć – Tomasz Ignaczewski

Pielęgniarka koordynująca i nadzorująca pracę w Izbie Przyjęć – Dorota Bartłomiejczak

W Izbie Przyjęć udzielana jest:

  • pomoc ambulatoryjna oraz
  • przyjęcia pacjentów w stanach zagrożenia życia lub zdrowia ( np. po urazach, zatruciach, wypadkach).

Izba Przyjęć funkcjonuje całodobowo. Należy pamiętać, że podstawowym przeznaczeniem pomocy ambulatoryjnej w Izbie Przyjęć jest ratowanie zdrowia i życia, a nie udzielania pomocy, którą można otrzymać w ciągu dnia u swojego lekarza rodzinnego lub specjalisty.

Przyjęcia pacjentów trybie planowym (ze skierowaniem).

Izba Przyjęć dokonuje przyjęć pacjentów kierowanych w trybie planowym (ze skierowaniem)   w oddziały szpitalne: oddział wewnętrzny, oddział położniczo – ginekologiczny,  oddział dziecięcy, oddział chirurgii.

Sala Porodowa podsiada osobną Izbę Przyjęć.

Przyjęcie pacjenta w oddział szpitalny

Każdy pacjent zgłaszający się do Szpitala (na Izbę Przyjęć) celem przyjęcia w oddział szpitalny powinien posiadać następujące dokumenty:

  • skierowanie do szpitala wystawione przez lekarza z wyjątkiem przypadków nagłych,
  • dowód tożsamości (dowód osobisty, paszport, prawo jazdy)
  • dotychczasową dokumentacje medyczną, zwłaszcza karty informacyjne z poprzednich pobytów szpitalnych,
  • aktualne wyniki badań,
  • potwierdzenie do bezpłatnych świadczeń zdrowotnych w systemie EWUŚ

Weryfikacja uprawnień odbywa się na podstawie numeru PESEL oraz potwierdzenie tożsamości dokumentem, np. dowód osobisty, paszport, prawo jazdy.

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, pacjent ma gwarantowane prawo potwierdzenia swoich uprawnień, za pomocą np. legitymacji rencisty, emeryta, książeczki zdrowia. Jeżeli takich dokumentów pacjent nie posiada niezbędne jest wypełnienie oświadczenia o przysługującym prawie do świadczeń opieki zdrowotnej.

Posiadanie wyżej wymienionych dokumentów nie dotyczy pacjentów, którzy zgłaszają się lub są kierowani do szpitala w trybie pilnym. W takim przypadku dokumenty należy dostarczyć w trakcie  pobytu w szpitalu.

Ustalenie zakresu zgody pacjenta na udzielanie informacji o jego stanie zdrowia
i upoważnieniu do uzyskiwania dokumentacji medycznej przeprowadzane jest przez pracownika ( pielęgniarkę/pielęgniarza, rejestratorkę / sekretarkę medyczną.) Izby Przyjęć w momencie przyjęcia pacjenta do szpitala. Pracownik Izby Przyjęć dokonuje odpowiedniego wpisu do dokumentacji medycznej potwierdzonego własnoręcznym podpisem pacjenta.

Rzeczy osobiste

Wskazane jest posiadanie:

  • piżamy, bielizny osobistej, szlafroka, obuwia domowego, przyborów toaletowych (pasta i szczoteczka do zębów, mydło, ręcznik), sztućce, kubek

 

Depozyt

Rzeczy wartościowe pacjent może złożyć w depozycie szpitala. Depozyt jest dokumentowany,   a pacjent otrzymuje potwierdzenie określające między innymi jego dane osobowe, spis i cechy  pozostawionych do przechowania rzeczy wartościowych. Depozyt jest wydawany pacjentowi  w dni robocze w godzinach 08.00 – 14.00.

Uwaga: Szpital nie ponosi odpowiedzialności za przedmioty wartościowe i pieniądze zatrzymane przez chorego.

Bezpośrednio po przyjęciu do oddziału należy powiadomić lekarza o posiadanych przez siebie lekach, stosowanie ich musi być uzgodnione z lekarzem leczącym.

 

Chorych niezakwalifikowanych do leczenia szpitalnego, a wymagających leczenia ambulatoryjnego, lekarz dyżurny przekazuje z odpowiednią adnotacją dotyczącą dalszego sposobu postępowania, do zakładów lecznictwa ambulatoryjnego.

 

Izba Przyjęć – kontakt telefoniczny: 63 26 26 113

 

NUMER ALARMOWY 112

997 Policja

998 Państwowa Straż Pożarna

999 Państwowe Ratownictwo Medyczne

Inne numery do służb powołanych do niesienia pomocy

116 123 Kryzysowy Telefon Zaufania

116 111 Telefon Zaufania Dla Dzieci i Młodzieży

800 702 222 Centrum Wsparcia dla osób w stanie kryzysu psychicznego

22 668 70 00 Niebieska Linia ogólnopolski telefon dla ofiar przemocy w rodzinie